nuffnang

ads

Friday 11 October 2013

OCT'2013 STOCK SAHAM TERBAIK

1. IRIS
Sekarang pasaran saham mula stabil seperti IRIS yg oversold akan naik semula. kalau lah dah beli hold ni selagi harga atas 0.230 IRIS bila-bila masa akan BOOM (kata ZAMSAHAM lah). Bila aku tgk chart IRIS ni mcm swing ja..Inshallah ada modal trus beli. Today Highest IRIS 0.260, Low 0.250.. hmmm.. simpan2.. 

2. MUIPROP
Dari info kajian Invest saham jika harga 0.175 harga dikatakan dijangka akan BOOM ke 20sen-26sen-0.325 sen. Remiser sy nasihatkan *elakkan main kontra dan dinasihatkan simpan sebab share float sikit tak sampai 30% dan company ini untung! (Buat trendline akan nampak harga dah breakout pada monthly chart).. hal ni dah diberi info pd 3 oct lps masa tu harga around 0.155sen-0.175sen. tapi hari ini harga saham MUIPROP 0.185sen-19sen.  hmmm..bestkan kalau dah beli pada harga 17sen n simpan. Bagi teknik storsi dikatakan storsi power up pd 0.185 sen pelabur boleh entry. Saham MUIPROP ni adik beradik dengan PMCORP. so kalau salah satu naik mesti antara saham tu akan naik. 

3. SUMATEC & SUMATEC-WA

Nak citer skit lah passl saham ni..aku tekad dan jual semua saham (GPRO) yg tak bernilai yang dah lama aku simpan, target aku jual saham tu nk swith ke saham yang boleh hold dan dapat profit untuk back up balik yang mana aku rugi..aku ni ada 2 remiser cimb itrade n oskrhb..masa tu (27sept harga around 0.45sen-0.470) dapat info saham ni boleh hold so aku terus beli (harga 0.46sen) tanpa kaji analisa chart dengan harapan boleh naik lah dan rasa cakap remiser aku ni betul. lepas2 ja aku beli terus ja jatuh dan breakout down 0.307sen n hari demi hari terus downtrend ke 0.215sen..aku pun sama jd down takut makin trun ke 10sen..mana tahu kan..so aku terpaksa tanggung rugi separuh dari aku beli..dan aku jual pada harga 0.23sen..inilah risiko nya..untuk peringatan rajin lah kaji chart sebelum beli dan beli pd harga senyap jagan beli pada pucuk2. Dan berita pada hari ni aku dapat info yang SUMATEC ni 
akan REBOUND!!!..SUMATEC akan rebound dari harga sekarang 0.555sen dan SUMATEC-WA 0.25sen. Keep and hold next week jalan lagi...ha..aku heran jugak ni..betul ke khabar angin ni..

No comments:

Post a Comment

ads